Kadir İnanır'ın hayat arkadaşı Jülide Kural konuşmasında şu ifadeleri kullandı:
"Aslında bakarsanız şu andaki duygum sadece sessizce durmak. Ama Kadir'in haykırmak istedikleri o kadar büyük ki kalbimin buna dayanabileceğini zannetmiyorum. O yüzden kısa da olsa sizinle bir şeyler paylaşmaya çalışacağım.
Aslında Kadir İnanır'ı hepiniz tanıyorsunuz. Onun haksızlık karşısında taşan öfkesini, sevgisini ifade ederken sözcüklere hiç ihtiyaç duymamasınız, yoksulluk, adaletsizlik, eşitsizlik karşısında şahlanan o vicdanını...
Onun insanlığını hepiniz biliyorsunuz. Belki de hayatı boyunca en büyük heyecanı olan sinemada kendi aktörlüğünü icra ederken tanık olduğum bir şeydir; dönüp dolaşıp başvurduğu yerdi kalbi, sezgileri ve en önemlisi merakı ve hayatı gülümseyerek bakabilme cesareti. Ben onu bu süreçlerde hep izledim. Bu benim için büyük bir ayrıcalıktı. Bir yandan da biliyorsunuz ki Kadir İnanır şöyle bir bakışıyla seyircisinin yıllarca sürecek olan unutulmazıdır.
Ve herkesin aslında abisidir, oğludur, sevgilisidir. dayısıdır, babasıdır ve aslında o halktır. Anadolu'dur ve bütün halkların dostudur. O yüzden de Rum'dur, Türk'tür, Ermeni'dir, Çerkez'dir, Boşnak'tır, Türk'tür Arap'tır ve tabii Kürt'tür.
Bu dünyadayken ya da ayrılırken en büyük vasiyetidir memleketine. "O büyük barışı mutlaka biz halklar kuracağız" der dünyanın en güzel gülümsemesiyle. Vasiyetin sorumluluğumuzdur. Bir gün mutlaka sevgilim. Mutlaka..."