Ana içeriğe geç

Hakkınızı helal edin

Hakan Çalhanoğlu, Dünya Kupası’ndaki başarısızlık için özür diledi. Milli takım kaptanı, “Biliyorum... Üzgünsünüz. Kırgınsınız. Kızgınsınız. Bazen en büyük sınav, düştüğün yerden yeniden ayağa kalkabilmektir” şeklinde konuşup helallik istedi.

Hakkınızı helal edin
Posta
16

Milli Takım, Dünya Kupası’na ABD galibiyetiyle veda etti. Ay-Yıldızlılar, Avustralya ve Paraguay karşısında aldığı yenilgiler nedeniyle gruptan çıkamazken büyük hayal kırıklığı yaşattı. Yoğun eleştiriye maruz kalan isimlerden biri de Hakan Çalhanoğlu’ydu. Milli takım kaptanı, herkesten özür dilediği paylaşımında adeta günah çıkarttı. İşte o sözler: “Söyleyecek çok şey var ama hiçbir kelime yaşadığım hayal kırıklığını ve üzüntüyü anlatmaya yetmiyor. Dünya Kupası’nda ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek, milletimize unutulmaz bir gurur yaşatmayı çok istiyorduk. Ne yazık ki bunu başaramadık. Bu formayı taşımanın ne kadar büyük bir gurur ve sorumluluk olduğunu her gün hissettim.

SORUMLULUĞU ALIYORUM

Ve bugün, bu sonucun sorumluluğunu da bu takımın kaptanı olarak herkesten önce ben üstleniyorum. Biliyorum... Üzgünsünüz. Kırgınsınız. Kızgınsınız. Aldığımız eleştirilerin bir kısmı ağırdı, bir kısmı ise sonuna kadar haklıydı. Futbol sadece zaferlerden ibaret değil. Bazen en büyük sınav, düştüğün yerden yeniden ayağa kalkabilmektir. Dün kazanırken sizin evladınız olmaktan nasıl gurur duyduysam, bugün kaybederken de aynı aidiyetle başımı öne eğiyor, yine aynı gururla “Bu ülkenin evladıyım” diyorum. Bu kutsal bayrak bize hiçbir zaman vazgeçmemeyi öğretti. Hakkınızı helal edin.”

KRİZ İDDİASI

Milli takımın iki yıldızı Hakan Çalhanoğlu ile Orkun Kökçü’nün küs olduğu öne sürüldü. İki isim arasındaki bu soğukluğa Orkun’un babasının da dahil olduğu ve takımın konakladığı otelde Hakan’ı sert sözlerle eleştirdiği iddia edildi. TFF Başkanı Hacıosmanoğlu’nun da bu gelişme üzerine aileleri milli takım kampına getirmeme kararı aldığı belirtildi.

ÜÇ MAÇTA 192 BİN TARAFTAR

Türkiye, gruptaki üç maçını da yüzde 100 dolu tribünler önünde oynadı. Vancouver’daki Avustralya karşılaşmasını 52 bin 497 taraftar izledi. San Francisco’daki Paraguay maçına 68 bin 827 taraftar geldi. Los Angeles’taki ABD maçında ise tribünlerde 70 bin 492 taraftar vardı. Yaklaşık 192 bin kişi, milli takımın maçlarını statta izledi.

BUNDAN DERS ÇIKARACAĞIZ

Kerem Aktürkoğlu, yaşadığı üzüntüyü dile getirdi. “Milletimizin ne kadar üzgün olduğunun farkındayız” ifadesini kullanan başarılı futbolcu, “Büyük hayallerle gitmiştik Dünya Kupası’na. 24 yıl bekledik bu fırsatı; daha iyisini yapmamız gerekiyordu elbet ama olmadı, yapamadık. Nasıl başarılı olduğumuzda alkışlanıyorsak, başarısız olduğumuzda da eleştirileceğiz ve bundan kendimize ders çıkaracağız. Kendi adıma, ülkemizden, milletimizden onlara bekledikleri sevinci yaşatamadığımız için özür diliyorum” dedi.

İNSAN ÜZÜLÜYOR

Milli takımın eski hocalarından Fatih Terim, Ay-Yıldızlı ekibimizin elenmesini yorumladı. Terim, “Gruptan çıkan ABD’nin direkt Bosna Hersek ile eşleşmesi, bize daha nerelere kadar gideceğimizi hatırlatıyor. O zaman insan, daha çok üzülüyor tabii ki. Buradan çıkanın Bosna Hersek ile eşleşmesini düşünecek olursak daha da hayıflanacağız” diye konuştu.

TÜRKİYE’YE DÖNDÜLER

Milliler, turnuva sürecini tamamlayarak özel bir uçakla İstanbul’a döndü. Bazı futbolcular, teknik heyetten izin alarak yurda dönüş yapan kafilede yer almadı. TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu da heyetle birlikte İstanbul’a geldi. Hacıosmanoğlu’nun üzgün hali dikkatlerden kaçmadı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler