Yapılan değişiklikle; 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren taşınmaz satışlarında ödemenin bir kısmının veya tamamının nakit, havale veya elektronik fon transferi ile yapılması halinde satış bedelinin; tapu ile bedelin eşzamanlı el değiştirmesini sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gönderilmesi zorunlu hale getirilmişti.
TEKNİK ÇALIŞMA SÜRÜYOR
Ticaret Bakanlığı’nın sistemin devreye alınma tarihini üç aya kadar uzatma yetkisi bulunuyordu. Bu yetkiyi kullanan bakanlık şu açıklamayı yaptı: “Güvenli Ödeme Sistemi’nin eksiksiz şekilde uygulamaya alınabilmesi amacıyla Ticaret Bakanlığımız, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve diğer paydaşlarla işbirliği içerisinde teknik çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kapsamda, Güvenli Ödeme Sistemi’ne ilişkin tüm teknik süreçlerin ve entegrasyonların tamamlanabilmesini teminen, Yönetmeliğin bakanlığımıza verdiği yetki kullanılarak sistemin devreye alınma tarihi üç ay süreyle uzatılmış ve 1 Ekim 2026 olarak belirlenmiştir.”