Ana içeriğe geç

Davutoğlu’ndan EMEP Başkanı’na Gar Katliamı cevabı: Bu yalan iki ayrı sözün karıştırılmasıyla üretildi

EMEP Genel Başkanı Seyit Aslan’ın Türk Tabipleri Birliği’nde yaptığı konuşmada, 10 Ekim Ankara Gar Katliamı ve IŞİD’e ilişkin dönemin başbakanı Davutoğlu’na yönelik sözleri tepki çekti. Davutoğlu, salonda söz alarak iddialara cevap verdi. Gelecek Partisi Sözcüsü Ufuk Karcı, “Yalan ve iftirayla algı oluşturmaya çalışan bir avuç azınlık” derken, PanoromaTR Direktörü Osman Sert de Aslan’ın gerçeği çarpıttığını ve misafire saygısızlık yaptığını savundu.

Karar
16

Türk Tabipleri Birliği’nde yapılan bir programda EMEP Genel Başkanı Seyit Aslan’ın, Gelecek Partisi Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu’na yönelik sözleri tepki çekti. Aslan, konuşmasında özellikle 10 Ekim 2015 Ankara Gar Katliamı sonrası dönemin Başbakanı, Gelecek Partisi Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu’nun bir televizyon programında kullandığı iddia edilen “saldırıdan sonra AKP’nin oylarında yükselme trendi var” dediğini öne sürdü. Aslan ayrıca Davutoğlu’nun IŞİD’i “bir grup öfkeli genç” şeklinde nitelendirdiğini de ileri sürdü.

Salonda bulunan Davutoğlu ise bu sözlere doğrudan cevap verdi. Davutoğlu, söz konusu ifadelerin bağlamından koparıldığını savunarak, Ankara Gar Katliamı sonrası yaralıları ziyaret ettiğini, devlet adına özür dilediğini ve sürecin adli-idari takibini yaptığını söyledi.

KARCI’DAN TEPKİ: YALAN VE İFTİRAYLA ALGI OLUŞTURUYORLAR

Gelecek Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Ufuk Karcı, sosyal medya hesabından Davutoğlu’nun Türk Tabipleri Birliği’ndeki konuşmasının videosunu paylaşarak Aslan’ın iddialarına tepki gösterdi.

Karcı, paylaşımında şu ifadeleri kullandı:

“Yalan ve iftirayla algı oluşturmaya çalışan bir avuç azınlık… Gerçekler hoşunuza gitmeyebilir ama yine de izleyin! Genel Başkanımız Sayın Ahmet Davutoğlu’nun provokasyona karşı verdiği cevaptır.”

Karcı’nın paylaşımı, Davutoğlu’nun salonda yaptığı açıklamayı yeniden gündeme taşıdı.

DAVUTOĞLU: ELEŞTİRİDEN KORKSAM BURAYA GELMEZDİM

Ahmet Davutoğlu, TTB’de yaptığı konuşmada programa Türk hekimlerine ve TTB’nin demokratik mücadelesine duyduğu saygı nedeniyle katıldığını söyledi.

Siyasi görüş farklılıklarını bildiğini belirten Davutoğlu, “Eğer eleştiriden korkmuş olsam buraya gelmezdim. Eleştiriyorsunuz, bu en tabii hakkınız” dedi.

Ancak eleştirinin bilgiye dayanması gerektiğini söyleyen Davutoğlu, “En azından bir siyasi parti genel başkanından o konuyu önce detaylı inceleyip sonra konuşmasını beklemek benim de hakkımdır” ifadelerini kullandı.

“10 EKİM GAR FACİASI TÜRKİYE TARİHİNİN EN BÜYÜK FACİALARINDAN BİRİDİR”

Davutoğlu, 10 Ekim Ankara Gar Katliamı’na ilişkin iddialara yanıtında, olayın Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en büyük facialarından biri olduğunu söyledi.

Katliam haberini aldığında güvenlik uyarılarına rağmen Ankara Garı’na gittiğini belirten Davutoğlu, ardından olağanüstü toplantı yaptığını ve ilgili bakanlara gerekli talimatları verdiğini ifade etti.

Davutoğlu, yaralıları hastanede ziyaret etmek istediğini söylediğinde bazı bakanların “orada ciddi bir öfke var, gitmeseniz iyi olur” dediğini aktardı. Buna rağmen hastanelere gittiğini söyleyen Davutoğlu, “Bu ülkenin başbakanı olarak ben öfkeyi üzerime almazsam, o öfkeyi anlamazsam, o öfkeyle özdeşleşmezsem yazıklar olsun benim başbakanlığıma” dedi.

“YARALILARI ZİYARET ETTİM, DEVLETİM ADINA ÖZÜR DİLEDİM”

Davutoğlu, Ankara Gar Katliamı sonrası hastanelerde yaralıları ziyaret ettiğini ve devlet adına özür dilediğini belirtti.

“O gün yaralı olarak hastanelerde olanlar bilirler ki hepsini ziyaret ettim. Devletim adına hepsinden özür diledim. Ne yapabileceğimizi sordum” diyen Davutoğlu, adli ve idari süreçlerin takip edildiğini savundu.

Davutoğlu, “Adli ve idari hiçbir tedbirsizliğe izin vermedim. Hepsinin kovuşturmasını takip ettim” ifadelerini kullandı.

“İKİ AYRI SÖZ KARIŞTIRILARAK YALAN ÜRETİLDİ”

Davutoğlu, kendisine yöneltilen “saldırıdan sonra AKP’nin oylarında yükselme trendi var” eleştirisine de cevap verdi.

Söz konusu televizyon programında önce Gar saldırısına ilişkin konuştuğunu, daha sonra ise seçim anketleriyle ilgili ayrı bir soru sorulduğunu belirten Davutoğlu, iki farklı bölümün birleştirilerek kendisine yönelik bir suçlama üretildiğini söyledi.

Davutoğlu, “Mülakatın bir kısmında Gar saldırısı oluyor, ben anlatıyorum. Çok sonra gelen bir kısmında da seçime giderken anket durumları nasıl diye soruluyor. Ben de anketlerde iyi gidiyoruz diyorum. Birisi sonra bu söylediklerimle bu söylediklerimi karıştırıp bir hakaret ve yalan üretiyor” dedi.

“BUNDAN MUTLU OLACAĞIMI DÜŞÜNEBİLİR MİSİNİZ?”

Davutoğlu, Ankara Gar Katliamı’nda hayatını kaybedenlerin kendi vatandaşları olduğunu vurgulayarak iddialara sert tepki gösterdi.

“Tanıdığınız kadarıyla ben herhangi bir Gar Katliamı’nı bırakın, düşmanım dahi olsa kaybettiğimiz ki onlar benim vatandaşlarım, canım, ciğerim; bundan mutlu olacağımı, bundan duyarsız olabileceğimi düşünebilir misiniz?” diye sordu.

Davutoğlu, söz konusu eleştirilerin siyasi sınırları aştığını, şahsına yönelik hakaret niteliği taşıdığını belirtti.

“DÜRÜSTLÜĞÜMÜ VE İLKELERİME SADAKATİMİ ELEŞTİREMEZSİNİZ”

Davutoğlu, başbakanlık görevinden ayrılma sürecine de değinerek, ilkeleriyle çakıştığı için en yakın arkadaşlarına meydan okuyarak istifa ettiğini söyledi.

Türkiye’de genel müdürlerin bile istifa etmediği dönemler yaşandığını belirten Davutoğlu, “Bir başbakan ilkeleriyle çakıştığı için en yakın arkadaşlarına meydan okuyarak istifa etti ve ayrı bir siyasi parti kurdu” dedi.

Davutoğlu, “Benim siyasetimi eleştirebilirsiniz. Ama asla dürüstlüğümü ve ilkelerime sadakatimi eleştiremezsiniz” ifadelerini kullandı.

KÜRT MESELESİ VE ALEVİ SORUNU VURGUSU

Davutoğlu, konuşmasında Kürt meselesi ve Alevi sorunu başta olmak üzere Türkiye’nin temel sorunlarının çözümü için çalışmaya devam edeceğini de söyledi.

Başbakanlığı dönemindeki sürece atıf yapan Davutoğlu, terörle mücadele yürütülürken insan haklarına dokunulmayacağını savunduğunu belirtti.

Davutoğlu, “Bugün Kürt sorunu başta olmak üzere, Alevi sorunu da başta olmak üzere her birinin çözümü için bir insan olarak, bir aydın olarak, bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak gereğini yapıyorum, yapmaya devam edeceğim” dedi.

OSMAN SERT: GERÇEĞİ ÇARPITMAKLA KALMADI, MİSAFİRE SAYGISIZLIK ETTİ

Tartışmaya KARAR yazarı ve PanoramaTR Direktörü Osman Sert de sosyal medya hesabından katıldı.

Sert, EMEP Başkanı Seyit Aslan’ın açıklamasını eleştirerek, “EMEP Başkanı sadece gerçeği çarpıtmamış, üstüne bir de güçlü olduğunu düşündüğü bir salonda misafire saygısızlık etmiş” dedi.

Sert, Türkiye’de vicdan sahibi hiçbir insanın, hangi görüşten olursa olsun, bir terör saldırısında ölenlerden siyasi başarı devşirmeyeceğini belirtti.

“GERÇEK FAİLLERİ VE SEBEPLERİ ÖRTER”

Osman Sert, Davutoğlu’nun o dönemde saldırıların aydınlatılması için çaba gösterdiğini, hendek operasyonları sırasında da sivillerin korunması için hassasiyet gösterdiğini savundu.

Sert, Davutoğlu’nun acı olaylardan sonra meseleye uzaktan bakmak yerine mağdurların yanına gittiğini kendi gözleriyle gördüğünü söyledi.

“Türkiye zor zamanlar yaşadı, hiçbir açıklama kayıplarımızı geri getirmez ama bunları tek kişiye ciro etmek sorunları çözmediği gibi gerçek failleri, sebepleri de örter” ifadelerini kullandı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler