Sık sık şiddetli depremlerin olduğu Afganistan, bu kez 6.1 büyüklüğünde bir sarsıntıyla daha karşılaştı. ABD Jeolojik Araştırma Merkezi (USGS), depremin merkez üssünün, Afganistan'ın kuzeybatısındaki Jurm bölgesinin 43 kilometre güneyi olduğunu açıkladı.
Açıklamada, depremin 208,3 kilometre derinlikte meydana geldiği belirtildi. Depreme ilişkin henüz can ya da mal kaybı bildirilmedi.
PAKİSTAN'DA DA YAKINDAN HİSSEDİLDİ
Deprem, Afganistan'ın komşusu Pakistan’ın başkenti İslamabad ve çevresinde de hissedildi. Pakistan Meteoroloji Dairesi’ne (PMD) göre deprem yerel saat ile 18.35’te meydana geldi.
Depremin merkez üssünün Afganistan’ın Hindu Kush bölgesi olduğu ve derinliğinin 178 kilometre olduğu açıklandı. Olaya ilişkin henüz herhangi bir can kaybı veya yaralanma bildirilmedi. Sarsıntıların hissedildiği kırsal kesimlerde ise küçük çaplı yapısal hasar meydana geldiği kaydedildi.
PMD, sarsıntıların İslamabad, Ravalpindi, Mansehra, Shangla, Swat, Chakwal, Abbottabad, Taxila, Haripur ve Buner’de hissedildiğini bildirdi. Pencap İl Afet Yönetim Kurumu (PDMA) sarsıntıların Lahor, Faisalabad ve Attock’ta da hissedildiğini açıkladı.
ÇOK SAYIDA KİŞİ DIŞARIYA ÇIKTI
Lahor, İslamabad, Rawalpindi, Peşaver ve çevresindeki birçok şehirde güçlü sarsıntılar hissedildi. Deprem, halk arasında paniğe yol açarken çok sayıda kişi güvenlik amacıyla açık alanlara çıktı.
EYLAET MECLİSİNDE OTURUMA ARA VERİLDİ
Deprem nedeniyle Khyber Pakhtunkhwa eyaletinin başkenti Peşaver’deki eyalet meclisinde gerçekleştirilen bir oturuma 5 dakikalığına ara verildi.