Ana içeriğe geç

İran: Bombalanan nükleer tesislere denetim izni yok

ABD Başkan Yardımcısı JD Vance'in İran nükleer tesislerine ilişkin dünkü duyurusunun ardından Tahran’dan yeni bir açıklama geldi. İran, geçen yıl İsrail ve ABD saldırılarında bombalanan nükleer tesislerin, Birleşmiş Milletler nükleer gözlemcisi müfettişlerinin erişimine açılmayacağını duyurdu.

İran: Bombalanan nükleer tesislere denetim izni yok
Cnn Türk
16

İran, ABD-İsrail saldırılarında bombalanan nükleer tesislere Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) müfettişlerinin girmesine izin verme yönünde bir planı olmadığını açıkladı.

Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, "Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Genel Direktörü ile bir görüşmemiz olmadığı gibi, ajansın, ABD ve Siyonist askeri saldırganlığı nedeniyle hasar gören İran'ın nükleer tesislerini denetlemesine yönelik herhangi bir planımız da bulunmamaktadır." dedi.

Vance dün duyurmuştu

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Sözcü Bekayi'nin bu açıklaması, ABD Başkan Yardımcısı JD Vance'in dün yaptığı duyurunun ardından geldi. Vance, İran tarafının Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) müfettişlerini yeniden davet etmeyi onayladığını belirtmişti.

İran: Bombalanan nükleer tesislere denetim izni yok

Ne olmuştu?

İsrail, İran ile ABD arasında nükleer müzakere süreci devam ederken 13 Haziran 2025'te İran'ın çeşitli kentlerinde nükleer ve askeri tesisler ile sivil yerleşim yerlerini hedef alan saldırılar başlatmıştı.

İsrail'e açıktan destek veren ABD, 22 Haziran 2025'te İran'ın Natanz, Fordo ve İsfahan'daki 3 nükleer tesisine, sadece ABD'nin elinde bulunan ve "sığınak delici" bombalarla "Gece Yarısı Çekici" adını verdiği operasyonla saldırılar düzenlemişti.

Tahran, İsrail-Amerikan saldırılarını kınamadığı gerekçesiyle Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile işbirliğini geçen yılın Temmuz ayında askıya almıştı. Eylül ayında, tarafların yeni bir çerçeve üzerinde anlaşmaya varmasının ardından iş birliğinin yeniden başlatılması kabul edilmişti. Ancak bu anlaşma, bombalanan tesisleri kapsamıyordu.

Salı günü yaptığı açıklamada bu duruma dikkat çeken Bekayi, "Bu konuda esasen hiçbir protokol bulunmamaktadır," dedi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler