Emekli yurttaşlar, Temmuz ayında maaşlarına yapılacak olan zam oranını merakla bekliyor. Yaklaşan zam döneminde en çok tartışılan konulardan biri de “refah payı” uygulamasının olup olmayacağıydı. Edinilen son bilgilere göre, bu yıl refah payı ilavesiyle ilgili beklentiler karşılıksız kalacak gibi görünüyor.
ZAM ORANI 3 TEMMUZ'DA NETLEŞECEK
3 Temmuz 2026 tarihinde Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıklayacağı haziran ayına ait enflasyon verileriyle birlikte, ilk altı aylık enflasyon oranı netlik kazanacak. Bu verilerin ardından, emekli maaşlarına yapılacak artış oranı kesinleşmiş olacak. Geçen yıl yapılan düzenleme sonrasında en düşük emekli aylığı, SSK ve Bağ-Kur emeklileri için 1 Ocak 2026 itibarıyla 20 bin TL seviyesinde belirlenmişti.
EN DÜŞÜK EMEKLİ AYLIĞI İÇİN YASAL DÜZENLEME GEREKEBİLİR
Emekli maaşlarının artış oranının tespiti için yasal değişiklik gerekebileceği ifade ediliyor. Özellikle en düşük maaşların artırılması için Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin (TBMM) yeniden bir düzenleme yapması gerekiyor.
ZAM ORANINDA HANGİ KRİTER ESAS ALINACAK?
Aynı zamanda, memur emeklileri ile SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin zam oranlarının farklılık gösterebildiği vurgulanıyor. Yetkililer, enflasyon oranlarının esas alınacağını, zamda ise çoğunlukla memur emeklilerine yapılan artışın temel ölçüt olarak kabul edildiğini belirtiyor. Ancak, hangi zam oranı daha yüksekse, o oranın esas alınacağı aktarıldı.
REFAH PAYI BEKLENTİSİ KARŞILIK BULMADI
CNN Türk Muhabiri Melike Görür Demirkıran canlı yayında konuya dair şu ifadeleri kullandı:
"Emekli maaşlarına Temmuz ayında enflasyon oranında bir zam yapılacak. Bu orana refah payı eklenir mi merak ediliyordu. Edinilen bilgilere göre refah payı eklenmesi beklenmiyor".
Haber Kaynağı : 12punto