Ana içeriğe geç

Ankara'da denemek için ekti, şimdi paraya para demiyor: Kilosu 190 lira

Ankara’nın tahıl ambarı olarak öne çıkan Haymana ilçesinde üreticiler bu kez alışılmışın dışında bir üründen verim aldı. İlçede ilk kez deneme amacıyla ekilen sarımsakta hasat dönemi başladı. Kısa sürede üreticinin dikkatini çeken sarımsak tarlalarında yaklaşık 350 ton rekolte beklenirken, yeni ürünün bölge ekonomisine katkı sağlaması hedefleniyor.

Ankara'da denemek için ekti, şimdi paraya para demiyor: Kilosu 190 lira
Haber Global
16

Tahıl üretimiyle bilinen Ankara’nın Haymana ilçesinde bu kez farklı bir ürün tarlaya indi. Deneme amacıyla başlayan sarımsak üretiminde ilk hasat yapılırken, ilçede yaklaşık 350 ton rekolte bekleniyor.

Deneme amacıyla başlayan üretim; elde edilen yüksek verim ve kalite sayesinde üreticinin ekim alanını, ortakları ile birlikte 270 dönüme çıkarmasına imkan sağlarken, bu yıl yaklaşık 350 ton ürün elde edilmesi bekleniyor. Üretici ve tarım yetkilileri üretim süreci ile hedeflerini İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine anlattı.

"Kastamonu'da oluyor da burada niye olmuyor deyip sarımsağı ektik"

Sarımsak ekmeye nasıl karar verdiğini anlatan Çiftçi Galip Gencer, "Kastamonu'da oluyor da burada niye olmuyor, aynı kriterlere sahip olduğu için sarımsağı ekmeye başladık. Çok da memnun kaldık. Sarımsağımız daha kaliteli oldu. Kastamonu'da çok ekildiği için aroması biraz düşük. İyi de verim alıyoruz. Herkese sarımsak ekmesini tavsiye ederim, kazancı bol" ifadelerini kullandı. Geçen yıl denemek için ektiğini ifade eden Gencer, 2 ton verim aldığını ve 65 dönüm ektiğini söyledi. Aynı tohumla da kendilerinin ürettiğini belirterek sarımsağın bu sene daha da kaliteli olacağını belirtti.

"Denemeyi çok seven bir çiftçiyim"

Aynı zamanda Galip Gencer, şu ifadelere yer verdi: "Denemeyi çok seven bir çiftçiyim. Denedik, başardık. Herkes de başaracağına eminim. Yeter ki çalışmasını bil, emeğini çek. Başarılmayacak diye bir olay yoktur çiftçilikte. Herkes aynı işi yapabilir."

Kaynağa Git

İlgili Haberler