İngiltere'nin rekabet mahkemesi, tüketici grubu Which?'in Salı günü yaptığı açıklamaya göre, Apple'ın iCloud depolama hizmetiyle ilgili 3 milyar sterlinlik (4 milyar dolar) davayı onayladı ve böylece on milyonlarca tüketicinin toplu davaya katılmasının önünü açtı.
Rekabet Temyiz Mahkemesi, ABD'li teknoloji devinin davanın bazı kısımlarını engelleme girişimini reddettikten sonra, Which?'in Apple kullanıcılarını temsil etmesine izin veren toplu bir dava emrini Haziran ayı başlarında vermişti.
Which?, Kasım 2024'te davayı açtı ve Apple'ın iPhone ve diğer cihaz kullanıcılarını iCloud depolama hizmetine "tuzaklayarak" ve rakip bulut sağlayıcılarına geçme yeteneklerini sınırlayarak hakim konumunu kötüye kullandığını savunuyor.
Tüketici grubu, Apple'ın bunu belirli dosyaların nasıl saklanabileceğini teknik olarak kısıtlayarak, iCloud'u iOS cihazlarına bağlayarak ve kullanıcıları kendi hizmetine yönlendirmek için uyarılar ve sistem tasarımı kullanarak, rekabeti zayıflatarak ve fiyatları yükselterek yaptığını söylüyor.
Which? CEO'su Anabel Hoult yaptığı açıklamada, "Which?, ne kadar güçlü olursa olsun hiçbir şirketin konumunu kötüye kullanmaktan kurtulamayacağını açıkça belirtmek istiyor" dedi.
APPLE İDDİALARI YALANLIYOR
Apple, henüz konuyla ilgili bir açıklama yapmadı.
Teknoloji devi daha önce iddiaları reddederek, müşterilerin iCloud kullanma zorunluluğu olmadığını ve birçoğunun üçüncü taraf alternatiflerine güvendiğini söylemişti. Uygulamalarını şiddetle savunacağını belirtmişti.
Dava, Kasım 2018 ile Haziran 2026 arasında hizmeti kullanan yaklaşık 40 milyon İngiliz iCloud kullanıcısı adına açılıyor. Which?, toplam zararın yaklaşık 3 milyar sterlin olduğunu ve davanın başarılı olması durumunda kişi başına 77 sterline (yaklaşık 4700 TL) kadar tazminat ödenebileceğini tahmin ediyor.
Davanın 2028'de görülmesi bekleniyor.