Cumhuraşkanı Erdoğan'ın yaptığı açıklamalardan öne çıkan satır başları şu şekilde:
"KERBELA'NIN ACISI HALA YÜREĞİMİZDE"
"Ehlibeyt sevdalısı aziz kardeşlerim sizleri hürmet ve muhabbetle selamlıyorum. Sizlerle beraber olmanın bahtiyarlığını yaşıyorum. Kerbela'nın acısı hala yüreğimizde, kederi 14 asırdır o günkü gibi yaşıyoruz.

"ALEVİ VATANDAŞLARIMIZIN YANINDA OLMAYI KARARLILIKLA SÜRDÜRECEĞİZ"
Alevi vatandaşlarımızın yanında olmayı kararlılıkla sürdüreceğiz, samimi muhabbetimiz, kardeşliğimiz inşallah daim olsun diyorum"