Ana içeriğe geç

ANTAKYA ESNAFI YOLUNU GÖZLÜYOR: Kışın çamur, yazın toz çekiyoruz

Altyapı yok, ulaşım imkânsız, finansman engellerle dolu... Deprem bölgesinde borç harç ayakta kalmaya çalışan Antakya Halk Pazarı esnafı, hem toz çilesinin bitmesini istiyor hem de piyasayı vuran denetimsizliğe isyan ediyor.

ANTAKYA ESNAFI YOLUNU GÖZLÜYOR: Kışın çamur, yazın toz çekiyoruz
Aydınlık
16

Deprem felaketinin ardından yaralarını sarmaya çalışan Hatay’da, kentin en büyük pazarı olan Antakya Halk Pazarı’nda esnaf, altyapı yetersizliği, bitmeyen yol çilesi ve ekonomik sorunlarla mücadele ediyor. İlçenin tek büyük pazarı olma özelliği taşıyan alanda ne altyapı var ne de ulaşım imkanı. Kışın çamur içinde kalan pazar alanı, yaz aylarında ise hem esnafı hem de vatandaşı toz bulutuyla karşı karşıya bırakıyor. Antakya Halk Pazarı esnafı, Hatay ekonomisinin yeniden ayağa kalkabilmesi ve vatandaşların insani koşullarda alışveriş yapabilmesi için yetkilileri acilen göreve davet ediyor.

ANTAKYA ESNAFI YOLUNU GÖZLÜYOR: Kışın çamur, yazın toz çekiyoruz - Resim : 1

Pazar esnafından Fethi Esmer, deprem sonrası yaşanan maddi imkansızlıklara dikkat çekerek yetkililere sitem etti:

“Herkes işini, evini, canlarını yitirdi. Buradaki esnaf harçla, borçla ayakta durmaya çalışıyor. Depremden bu yana Hatay dışından aldığımız malları ancak peşin ödemeyle alabiliyoruz, kimse bize vadeli mal vermiyor. Nakit para olmazsa işimiz dönmüyor. Bankaya gidiyoruz, karşımıza sürekli engeller çıkarılıyor. Devlet Hatay halkına sahip çıksın.”

ANTAKYA ESNAFI YOLUNU GÖZLÜYOR: Kışın çamur, yazın toz çekiyoruz - Resim : 2

GEÇİCİ PAZARLAR KURULSUN

Ahmet Doğu ise ulaşım ve lojistik sorun larına değindi. Geçtiğimiz günlerde pazar yerinde ciddi bir trafik kazası yaşandığını ve bir esnaf arkadaşının yaralandığını belirten Doğu, yetkililere şu çözüm önerisini sundu:

“İnsanlar birkaç kilo bir şey alabilmek için kilometrelerce yol tepip buraya geliyor. Ancak araçların girişi, çıkışı ve otopark yeri büyük problem. Arabasını koyacak yer bulamayan vatandaş gelmekte zorlanıyor. Rezerv alan ilan edilmeyen mahallelerde boş yerler var; buralara geçici pazar alanları kurulsa hem esnafa hem de halka büyük bir nefes aldırırlar. Sebze fiyatları düşmesine rağmen, bu ulaşım imkânsızlığı yüzünden bizim işlerimiz de düştü.”

TOZ, ÜRÜNLERİN KALİTESİNİ DÜŞÜRÜYOR

Yolların tamamlanmaması nedeniyle yükselen tozun hem insan sağlığını hem de ürün kalitesini tehdit ettiğini vurgulayan Murat Cingöz, “Getirdiğimiz mallar tozdan ötürü yenilmez hale geliyor. Yolları yapmıyorlar, bari belirli günlerde sulasalar da bu toz çilesi biraz azalsa. Bu yollar yüzünden uğradığımız zararın boyutunu yetkililer artık görsün.” diyerek çağrıda bulundu.

MALIMIZI SIRTIMIZDA TAŞIYORUZ

Esnaf Ercan Doğru da “İşlerimiz çok kötü, yollarımız kapalı. Müşteri arabasıyla geçecek yol bulamıyor. Bırakın müşteriyi, biz kendi malımızı tezgâhımıza getiremiyoruz. Arabalar içeri giremediği için kasalarla malı sırtımızda taşımak zorunda kalıyoruz. Bizim devletten ve belediyeden tek isteğimiz, yollarımızın bir an önce düzene sokulması ve bu çilenin bitmesidir.” dedi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler