Yaz sıcaklarının etkisini artırmasıyla birlikte su tüketimi yükselirken, pet şişe ve damacanalarda satılan suların güneş altında bekletilmesi halk sağlığı açısından ciddi risk oluşturuyor. TÜKON Başkanı Aziz Koçal, özellikle market, büfe ve dağıtım noktalarında plastik ambalajlı suların doğrudan güneş altında bekletilmesinin halk sağlığını tehdit ettiğini söyledi. Koçal, bilimsel araştırmaların pet şişe ve damacana üretiminde kullanılan bazı kimyasal maddelerin yüksek sıcaklık ve güneşin ultraviyole (UV) ışınlarına maruz kalması halinde suya geçebildiğini ortaya koyduğunu belirtti.
ALO 174'E BİLDİRİN
Bu durumun bağışıklık sistemi, hormonal denge ve genel sağlık üzerinde olumsuz etkiler oluşturabileceğini belirten Koçal, "Plastik ambalajlı suların serin, kuru ve güneş ışığından uzak ortamlarda saklanması yasal bir zorunluluk. Tüketiciler güneş altında bekletilen suları satın almasın. Yönetmeliğe aykırı satış yapan işletmelerin belediyelere ve Alo 174 Gıda Hattı'na bildirin" dedi.
AMBALAJLAR DOA'YA HAZIR
Sıfır Atık Hareketi kapsamında 1 Temmuzda uygulanacak olan Depozitosu Olan Ambalajlar'a (DOA) uyumda firmalar çalışmalarını tamamladı. Badem Pınarı Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Badem: "Kapaklarımızı, etiketlerimizi ve ambalajlarımızı uygun hale getirdik" diye konuştu.