Artı Gerçek - Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası ve Mülakat Mağduru Öğretmenler Platformu üyesi öğretmenlerin Ankara’da başlattığı açlık grevi eylemi 10'uncu gününde devam ediyor. Eylem, Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara İl Temsilciliği önünde sürdürülürken, ders tahtasına bugün “Komisyon toplansın, haklarımız iade edilsin, bu zulüm bitsin” yazıldı.
Eylemde yer alan öğretmenlerden Zeynep Demirel, dün öğretmenlerden oluşan bir heyetin TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan ile AKP Konya Milletvekili Latif Selvi'yle görüştüğünü belirterek, taleplerine ilişkin somut bir ilerleme sağlanamadığını söyledi.
Yetkililerin öğretmenlerin taleplerine karşı “emsal teşkil eder” gerekçesini öne sürdüğünü aktaran Demirel, “Bize, ‘eğer size bir hak verirsek bu emsal teşkil edecek’ bahanesiyle geliyorlar. Fakat biz emsal olabilecek bir meslek grubu değiliz. Türkiye’de hiçbir meslek grubunda bu kadar çok parçalanmış bir yapı yok. Şu anda bir milyondan fazla işsiz öğretmen var” dedi.
'DİRENİŞİMİZİ BIRAKMAYACAĞIZ'
Öğretmenlik mesleğine ilişkin daha önce var olan bazı hakların ellerinden alındığını ifade eden Demirel, mücadeleyi sürdüreceklerini vurguladı.
Demirel, “Hakkımız olan, 1965’ten 2014’e kadar yürürlükte bulunan ve hiçbir hükümetin kaldırmayı düşünmediği bir hak, Yusuf Tekin tarafından elimizden alındı. Somut bir kazanım elde etmeden mücadelemizi, açlık grevimizi ve direnişimizi bırakmayacağız” diye konuştu.
'ÖNCEDEN VERİLEN SÖZLER TUTULMADI'
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Merkez Yürütme Kurulu üyesi ve Kadın Sekreteri Rabia Atbaş da yetkililerle yapılan görüşmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Daha önce verilen sözlerin yerine getirilmediğini hatırlatan Atbaş, “Öncesinde verilen sözler tutulmadığı için maalesef güvenemiyoruz. Bekleme aşamasındayız. Net bir adım atılana kadar buradan gitmemeye kararlıyız” dedi.
BAKAN TEKİN’LE GÖRÜŞME BEKLENTİSİ
Rabia Atbaş, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in bu akşam Ayşen Gürcan ve Latif Selvi ile konuya ilişkin görüşme yapmasının beklendiğini belirtti.
Atbaş, “Akşam Yusuf Tekin, Ayşen Gürcan ve Latif Selvi kendi aralarında görüşebilir. Biz bu görüşmeden çıkacak sonucu bekliyoruz. Net bir karar verilmesini ve bunun bize bildirilmesini istiyoruz. Açlık grevimizin 10’uncu günündeyiz. Aç kalmaya razı olan insanlar değiliz fakat mecbur bırakıldık. Mücadelemiz sonuna kadar devam edecek” ifadelerini kullandı. (MA)