Ana içeriğe geç

AYM sağlık çalışanını haklı buldu

Anayasa Mahkemesi, sağlık çalışanlarına yönelik yasal düzenlemeyi protesto eden sendika yöneticisine idari para cezası verilmesini hak ihlali olarak değerlendirdi.

AYM sağlık çalışanını haklı buldu
Aydınlık
16

Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonuna (KESK) bağlı Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) 2 Aralık 2021 tarihinde, sağlık çalışanlarına yönelik 1 Aralık 2021 tarihli yasal düzenlemenin protesto edilmesi ve çalışanların ekonomik, sosyal ve mesleki haklarının iyileştirilmesi amacıyla kurum binaları önünde toplanma, iş yavaşlatma ve iş bırakma kararı almıştı. SES Hakkâri Şubesi başkanı 6 Aralık 2021 tarihinde Hakkâri Devlet Hastanesi bahçesinde “sadece hekimlere yapılan maaş düzenlemesini protesto” konulu bir basın açıklaması yaparken sendika yöneticisi Murat Kaya da açıklamaya katıldı.

TAZMİNAT TALEBİNE RET

Kaya hakkında, idarenin yasaklama kararına aykırı olarak izinsiz basın açıklaması yapılması nedeniyle emre aykırı davranışta bulunmaktan 427 TL idari para cezası uygulandı. Bu karara karşı yaptığı itiraz reddedilen Kaya, Anayasa Mahkemesine (AYM) bireysel başvuruda bulundu. Başvuruyu inceleyen AYM Birinci Bölümü, sendika hakkının ihlal edildiğine karar verdi. Kaya’nın tazminat talebi ise reddedildi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler