Ana içeriğe geç

Şireci Tekstil’de sudan zehirlenen işçiler hastanelik oldu

Yıllardır iş kazaları, işçi kıyımlarıyla gündemden düşmeyen Şireci Tekstil’de bu defa 25 işçi, içtikleri su nedeniyle zehirlenerek hastaneye kaldırıldı. Firmanın personel müdürü 'Tamamen sosyal medyanın abartması' dedi

Şireci Tekstil’de sudan zehirlenen işçiler hastanelik oldu
Artı Gerçek
16

Artı Gerçek- Yıllardır iş kazaları, toplu işçi kıyımları ve sendika düşmanlığıyla gündemden düşmeyen Antep’te faaliyette olan Şireci Tekstil’de bu defa 25 işçi, içtikleri su nedeniyle zehirlenerek hastaneye kaldırıldı.

İçme suyunu kullanan işçilerde baş dönmesi ve mide bulantısı şikâyeti oluştu. Bunun üzerine durum, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirildi. Olay yerine gelen ambulanslarla 25 işçi, Şehitkamil Devlet Hastanesi’ne kaldırıldığı bilgisi geçilse de işçiler, yöneticiler tarafından hastaneye götürüldü.

RAPORLAR İPTAL ETTİRİLDİ İDDİASI

İşçilerin zehirlenmesinin ardından izin almak isteyen işçileri yönetimin hastaneye kendilerinin götürdüklerini belirtirken, işçiler 23 işçinin raporunun yasal olmayan bir şekilde iptal ettirdiklerini anlattı.

BİRTEK-SEN yaptığı açıklamada, “Bazı işçilerin hastaneye gitmesine dahi 'İşletmeyi mi kapatalım' denilerek izin verilmedi. Hastaneden rapor alan işçilere ise bu raporların geçersiz sayılacağı yönünde baskı yapıldığı söyleniyor. İşçiyi zehirleyen koşulları düzeltmeyenler, şimdi bir de işçinin dinlenme ve iyileşme hakkına göz dikiyor" ifadeleri kullanıldı.

ŞİRECİ TEKSTİL PERSONEL MÜDÜRÜ: TAMAMEN SOSYAL MEDYANIN ABARTMASI

Birgün gazetesinden Ebru Çelik'e konuşan Şireci Tekstil’de Personel Müdürü olan Ümit Yavuz, “Biz olay yaşandığı gibi 25 personeli kendi araçlarımızla hastaneye götürdük. 3 işçi 3 günlük rapor aldı. Kimseye raporlarla ilgili bir baskı almadık. Hatta iş kazası olduğu için şu an SGK’ye bildiri yapıyoruz. 23 işçimiz işlerine geri döndü, tahlilleri temiz. Bakanlıktan denetime geldiler, suyumuz da yüzde 90 oranında temiz çıktı. Tamamen sosyal medyanın abartması” dedi.

'HANGİ İŞÇİLER, GREVE ÇIKAN İŞÇİLER Mİ?

İddiaların işçiler tarafından dile getirildiğinin söylenmesi üzerine Yavuz, “Hangi işçiler bunlar. Greve çıkan işçiler mi? Ben burada temizliğe çok önem veririm. Hatta tek kadın bulaşıkçı çalıştıran da benim. Neden böyle olaylar hep benim birimimde yaşanıyor diye kendimi de sorguluyorum” yanıtını verdi.

'İŞÇİLER EVHAM YAPMIŞ'

Bir başka yönetici ise “İşçiler evham yapmış, iki kişi de önceki gün kavurma yemiş” dedi.

SU FİLTRELERİ DEĞİŞTİRİLDİ

BirGün’ün ulaştığı görüntülerde, arıtma suyunun birçok filtresinin değiştirilmediğinden kaynaklı olarak siyah rengi aldığı görüldü.

İşçiler, yaşanan olayın ardından su filtrelerinin denetim ekibi gelmeden hemen önce değiştirildiğini kaydetti.

ŞİRECİ'NİN VAKA DOSYASI KABARIK

Şireci Tekstil, yıllardır toplu işçi kıyımı, sendika düşmanlığı, iş kazaları ve işyeri hijyen sorunlarıyla gündemden düşmüyor.

2023'ün Kasım ayında, makine çalışır durumdayken bakım yaptırılan Yakup Balaman isimli bir işçi kolunu makineye kaptırmış, kolu dirseğinden kopmuştu.

Fabrika yönetimi ise yaşanan ‘kaza’nın işçinin ihmali olduğunu söyleyerek işçiyi suçlamıştı.

İşçiler, yaşanan olayın kaza olarak geçiştirilemeyeceğini vurgulayarak, “Patron, kârı azalmasın, üretim durmasın diye bakımı makine çalışırken yaptırıyor. Arkadaşımızın kolunun hesabını kim verecek” ifadelerini kullanmıştı.

2020 yılında ise Şireci Tekstil patronu Ahmet Şireci’ye ait lüks evin terasında Nepalli ev işçisi Monna Rai tavana asılı halde bulunmuştu.

Şüpheli bir şekilde ölen Rai'nin “intihar ettiği” öne sürülmüştü.

Olaydan sonra daha önce Şireci’nin sekreterinin de intihar ettiği ortaya çıkmıştı.

Şireci bünyesinde çalışan işçiler, düşük ücret, mobbing, hijyen sorunları, iş güvenliği ve sendikal hakları için defalarda eylem yapmış, iş bırakmıştı. (EMEK SERVİSİ)

Kaynağa Git

İlgili Haberler