Ana içeriğe geç

‘Memur ve emekliye temmuzda refah payı verilmeli’

Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Kahveci, kamu çalışanlarının enflasyon karşısında her geçen gün alım gücünü kaybettiğini belirterek temmuz ayında refah payı ve ek zam verilmesini istedi. Kahveci, 4688 sayılı Sendika Kanunu ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun da yeniden düzenlenmesini istedi.

‘Memur ve emekliye temmuzda refah payı verilmeli’
Aydınlık
16

Türkiye Kamu-Sen Konfederasyonu Genel Başkanı Önder Kahveci, konfederasyonun 34. kuruluş yıl dönümü dolayısıyla ATO Congressium’da düzenlediği basın toplantısında, çalışma hayatının gündemindeki başlıklara ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Kamu çalışanlarının ve emeklilerin yaşadığı ekonomik kayıplara dikkat çeken Kahveci, mevcut ücret politikalarının memur kesimini zorladığını söyledi.

Temmuz ayında kamu görevlilerine yüzde 7 oranında toplu sözleşme zammı ve enflasyon farkı verileceğini hatırlatan Kahveci, bunun yeterli olmayacağını belirtti. Kahveci, “Ekonomi büyüyorsa bu büyümeden kamu çalışanları ve emekliler de payını almalıdır. Enflasyon farkına ilave olarak refah payı verilmelidir. Geçmiş kayıpları telafi edecek ek zam yapılmalıdır.” dedi.

Maaşların hedeflenen değil gerçekleşen enflasyona göre belirlenmesini isteyerek, enflasyon farkının altı ay bekletilmeden ücretlere yansıtılması ve eşel mobil sisteminin hayata geçirilmesi gerektiğini ifade etti.

‘EMEKLİLERİN GELİRİ GERİDE KALDI’

Kahveci, 2023 yılında kamu görevlilerine verilen ilave ek ödemenin emeklilere yansıtılmamasının ciddi mağduriyet yarattığını söyledi. Bazı unvanlarda söz konusu ödemenin 22 bin lirayı aştığını söyleyerek, çalışanlarla emekliler arasındaki gelir farkının her geçen gün büyüdüğünü kaydetti.

İlave ek ödemenin emeklilere de verilmesi için yürütülen hukuki süreç hatırlatılarak, Anayasa Mahkemesi’nin bir an önce karar vermesi gerektiği söylendi. Kamu çalışanlarının emekli olmak istemediğini belirten Kahveci, görev aylığı ile emekli aylığı arasında yüzde 50’nin üzerinde fark oluştuğunu dile getirdi.

‘SENDİKAL SİSTEM YENİDEN DÜZENLENMELİ’

Kahveci, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu’nun günümüz ihtiyaçlarını karşılamadığını kaydederek değişiklik talebinde bulundu. Toplu sözleşme sisteminin çalışanların iradesini tam olarak yansıtmadığını söyleyerek hakem kurulunun bağımsız hale getirilmesini ve sendikal hakların güçlendirilmesini istedi.

Sendikal yetkinin belirlenmesinde mevcut sistemin adaletsizlikler ürettiğini ifade eden Kahveci, iş yerlerine sandık kurulması ve çalışanların temsilcisini oyla belirlemesi önerisini yineledi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler