DİSK/Enerji-Sen’in, Bursagaz’da işten çıkarılan işçilerin işe iadesi ve sendikal haklarının tanınması talebiyle başlattığı direniş, 17’nci gününde sürüyor. İşçiler, bugün Bursa kent merkezinde yürüyüş yaparak işten çıkarılan arkadaşlarının geri alınmasını, sendikal baskıların sona ermesini ve toplu iş sözleşmesi sürecinin önünün açılmasını istedi.
Fomara Meydanı’nda toplanan Bursagaz işçileri, Kent Meydanı’na kadar yürüdü. Yürüyüşe DİSK Yönetim Kurulu Üyesi ve Birleşik Metal-İş Genel Başkanı Özkan Atar, DİSK Genel Sekreteri Ali Çeltek, Genel Örgütlenme Sekreteri Fehmi Elmacı, DİSK Bursa Şubesi yöneticileri ile bağlı işyerlerinden temsilci ve üyeler katıldı.
İşçiler yürüyüş boyunca sık sık, “Direne direne kazanacağız”, “Bize ekmek yoksa patronlara huzur yok”, “Atılan işçiler onurumuzdur”, “AKSA’da işçiler kazanacak” sloganları attı. Kent Meydanı’nda yapılan basın açıklamasında, direnişin yalnızca işten çıkarılan işçilerin işe dönüşü için değil, sendikal hakların korunması ve kamusal hizmetlerin piyasalaştırılmasına karşı sürdürülen ortak bir emek mücadelesi olduğu vurgulandı. Açıklamada, işçilerin sistematik baskı ve yıldırma politikalarıyla karşı karşıya bırakıldığı belirtilerek şu ifadelere yer verildi:
‘SENDİKADAN İSTİFA BASKISI YAPILIYOR’
“Bu mücadele sendikal hakların, insanca çalışma koşullarının, adaletin ve kamusal hizmetlerin piyasaya teslim edilmesine karşı verilen ortak bir emek mücadelesidir. Çalışan arkadaşlarımız sistematik mobbing, tehdit ve yıldırma politikalarıyla karşı karşıya bırakılmaktadır. İşçilere sendikadan istifa etmeleri yönünde baskı yapılmakta, farklı şirketlere geçmeye zorlanmakta, kabul etmeyenler işsizlik tehdidiyle karşı karşıya bırakılmaktadır. İşyerinde huzur kalmamıştır. İşçiler korkuyla çalıştırılmak istenmektedir. Ancak bilinmelidir ki; korku üzerine kurulan hiçbir düzen kalıcı değildir. Kazancı Holding, işçilerin anayasal örgütlenme hakkını tanımak yerine baskıyla sonuç almaya çalışmaktadır. Fakat bu direniş göstermiştir ki; sendikal haklar ne tehditlerle ne de işten atmalarla ortadan kaldırılamaz.
‘ADALETİN GECİKMESİ İŞVERENE ZAMAN KAZANDIRIYOR’
“Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın sendikamız lehine verdiği olumlu yetki tespitine rağmen işveren ve sarı sendikanın itirazları nedeniyle toplu iş sözleşmesi süreci bilinçli biçimde sürüncemede bırakılmaktadır. Mahkemede davanın uzatılması yönünde ortaya çıkan tablo yalnızca hukuki bir gecikme değildir. Bu gecikme, işverene yeni baskılar uygulaması için zaman kazandırmaktadır. Adaletin gecikmesi, işçiler açısından adaletin inkârı anlamına gelmektedir. Bizler yargının görevinin, anayasal hakların kullanılmasını engelleyenlerin önünü açmak değil; hukuku ve emeği korumak olduğunu bir kez daha hatırlatıyoruz.
“Buradan Kazancı Holding’e de açıkça sesleniyoruz: İşçilerin iradesine saygı gösterin. İşten attığınız arkadaşlarımızı derhal işe iade edin. İçeride uyguladığınız baskılara son verin. Toplu iş sözleşmesi sürecinin önünü açın. Bursagaz işçisi yalnızca kendi ekmeğini savunmuyor. Yüksek faturalarla, çözülemeyen abonelik sorunlarıyla, taşeronlaştırmayla ve güvencesiz çalışma düzeniyle karşı karşıya bırakılan herkes için mücadele ediyor. Haklarını arayamayan işçinin olduğu yerde kaliteli kamu hizmeti de olmaz. Çalışanı susturulan kurumlarda halkın sesi de duyulmaz. Bu nedenle bu mücadele, Bursa’nın mücadelesidir.”