Ana içeriğe geç

İran kaptanı Taremi'den Fifa'ya: Elenmemiz istiyorlarsa, elenelim

2026 Dünya Kupası'nda Mısır'la 1-1 berabere kalarak elenen İran'da kaptan Taremi, vize ve lojistik sorunları nedeniyle turnuvayı "felaket" olarak nitelendirdi. Taremi, her maçın ardından Meksika'ya dönmek zorunda kaldıklarını belirterek FIFA'nın adil davranmadığını savundu

İran kaptanı Taremi'den Fifa'ya: Elenmemiz istiyorlarsa, elenelim
Gazete Oksijen
16

2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu 3. maçında Mısır ile İran 1-1 berabere kaldı. Bu sonuçla Mısır, grubu 5 puanla 2. sırada tamamlayarak üst tura yükseldi. İran ise 3 maçta aldığı 3 puanla grubu 3. sırada tamamladı.

İran Milli Futbol Takımı, turnuva öncesinde kamp planlarını defalarca değiştirmek zorunda kalırken, ABD’ye giriş izinleri, personel vizeleri ve taraftar organizasyonlarıyla ilgili yaşanan kısıtlamalar dikkat çekti. Tüm bu süreç, takımın hazırlık sürecine gölge düşürdü.

Bu bağlamda İran Milli Takımı'nın kaptanlarından Mehdi Taremi, Dünya Kupası'nda yaşadıklarıyla ilgili şöyle konuştu:

"Bu felaket bir Dünya Kupası, FIFA’nın buradaki her sorunu çözmesi gerekiyor ama ne yazık ki başından beri bunu başaramadılar. FIFA Başkanı Infantino, Yeni Zelanda’yla oynadığımız ilk maçın ardından soyunma odamıza geldi ve ‘Bu sadece başlangıç…’ dedi ama grup aşaması yarın sona eriyor.

Lojistik ekibimiz burada değil, vize alamadılar. Nasıl oluyor da her zaman Tijuana’dan (Meksika) gelmek zorunda kalıyoruz? Tijuana’daki insanları seviyoruz. Meksika’yı seviyoruz. Alçakgönüllü insanlar ve onları seviyoruz ancak profesyonel bir ligde oynayan profesyonel bir oyuncu olarak bu doğru değil.

'Elenmemizi istiyorlarsa elenelim'

Bu adil değil. Bizim görüşümüz, bunun adil olmadığı yönünde. FIFA için adil mi? Tamam, onlar için iyi. Ama bu adil değil. Kim bize yardım etmek istiyor? Eğer bizim elenmemizi istiyorlarsa, tamam; elenelim o zaman. Ama bu adil değil. Bize yardım edecek ekibimiz yok. Bu konulardan sürekli şikayet ediyoruz ama kimse yardım etmiyor, hiç kimse.

Burada her şeye karşı mücadele etmek zorundayız. İnsanların ne istediğini bilmiyorum. Bizim bakış açımızdan bakarsak, evet, sanırım bunu seviyorlar… 90 dakika oynadıktan sonra Tijuana’ya geri dönmemiz ne kadar mümkün ki?"

Kaynağa Git

İlgili Haberler