İzmir — Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin’in 25 Haziran sabahı evinden gözaltına alınmasının ardından sağlık durumuna ilişkin endişeler gündemde. Diyabet, kronik böbrek yetmezliği ve kalp rahatsızlığı bulunan Yetişkin’in haftada üç gün, sekiz saatlik diyaliz tedavisi gördüğü, ancak gözaltı sürecinde ilk seansın planlanandan daha kısa sürdüğü belirtildi.
Sağlık kaynakları, düzenli diyalizin aksamasının vücutta sıvı ve toksin birikimine yol açarak özellikle kalp ve böbrek hastalarında ciddi riskler oluşturabileceğini ifade ediyor. Yetişkin’in 2020 yılından bu yana diyalize bağlı yaşadığı, aynı yıl bypass ameliyatı geçirdiği ve kalp rahatsızlığının devam ettiği aktarıldı.
“Tedavi sürecinin aksaması hayati risk taşımaktadır”
CHP İzmir İl Başkanı Çağatay Güç ise, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada Yetişkin’in sağlık durumuna ilişkin ayrıntılı değerlendirmelerde bulundu. Güç, “Seferihisar Belediye Başkanımız İsmail Yetişkin böbrek hastasıdır. Diyabet, kronik böbrek yetmezliği ve kalp rahatsızlığı bulunan Başkanımız uzun yıllardır düzenli diyaliz tedavisi görmektedir. Haftada üç gün, sekizer saat diyalize bağlı yaşamını sürdürmektedir. Bu tedavi sürecinin aksaması hayati risk taşımaktadır” dedi.
Güç, gözaltı koşullarına da dikkat çekerek, “Gözaltı süreçleri hiçbir koşulda insan hayatını ve sağlık hakkını tehlikeye atacak şekilde yürütülmemelidir. Başkanımızın bir an önce hastaneye yatırılarak tedavilerinin kesintisiz sürdürülmesi ve sağlık durumunun güvence altına alınması gerekmektedir. Hiçbir siyasi süreç insan hayatından daha değerli değildir” ifadelerini kullandı.
Yetişkin’in ailesi ve yakın çevresi de tedavi süreçlerinin kesintisiz devam etmesi gerektiğini belirterek sağlık durumuna ilişkin endişelerini dile getiriyor.