Ana içeriğe geç

Uzmanlar aşırı su tüketimine karşı uyarıyor

Su içmek sağlığın temel şartlarından biri. Ancak uzmanlar, özellikle günde 4-5 litreyi aşan kontrolsüz su tüketiminin elektrolit dengesini bozarak baş dönmesi, çarpıntı, mide bulantısı ve hatta su zehirlenmesine yol açabileceği konusunda uyarıyor.

Uzmanlar aşırı su tüketimine karşı uyarıyor
Odatv
16

Su, yaşamın sürdürülebilmesi için vazgeçilmez bir ihtiyaç. Ancak uzmanlar, her konuda olduğu gibi su tüketiminde de dengenin önemli olduğuna dikkat çekiyor. Günlük su ihtiyacı kişiden kişiye değişse de, gereğinden fazla su içmenin sağlık sorunlarına yol açabileceği belirtiliyor.

Alman Beslenme Derneği'nin (DGE) önerilerine göre yetişkinlerin günlük yaklaşık 1,5 litre su tüketmesi gerekiyor. Erkeklerde kas kütlesinin daha fazla olması nedeniyle ihtiyaç bir miktar artabiliyor. Bununla birlikte sıcak hava koşulları, yoğun fiziksel aktivite, ateşli hastalıklar veya aşırı terleme gibi durumlarda vücudun sıvı gereksinimi önemli ölçüde yükseliyor.

Uzmanlara göre bazı koşullarda günlük sıvı ihtiyacı 4 ila 5 litreye kadar çıkabilse de, kaybedilen sıvının çok üzerinde su tüketmek sağlık açısından risk oluşturabiliyor. Aşırı su alımı, "hiperhidrasyon" ya da halk arasında bilinen adıyla "su zehirlenmesi" olarak adlandırılan bir tabloya neden olabiliyor.

Bu durumun temel nedeni, vücuttaki elektrolit dengesinin bozulması. Sodyum ve potasyum gibi mineraller sinir sistemi, kaslar ve kalp için hayati önem taşıyor. Çok fazla su tüketildiğinde kandaki bu minerallerin yoğunluğu azalıyor ve elektrolit dengesi bozulabiliyor. Bu da vücudun normal işleyişini olumsuz etkileyebiliyor.

Uzmanlar aşırı su tüketimine karşı uyarıyor - Resim : 1

Aşırı sıvı tüketiminin bir diğer sonucu ise kan basıncının düşmesi. Düşük tansiyon nedeniyle baş dönmesi, halsizlik ve baş ağrısı görülebiliyor. Kalp, dolaşımı sürdürebilmek için daha fazla çalışmak zorunda kalırken, böbrekler de fazla suyu vücuttan uzaklaştırmak için yoğun şekilde görev yapıyor.

Uzmanlar, aşırı su tüketiminin belirtilerinin genellikle kısa sürede ortaya çıktığını belirtiyor. Normalden çok daha fazla su içen kişilerde sık idrara çıkma, neredeyse renksiz idrar, baş dönmesi, mide bulantısı, kusma, çarpıntı ve genel bir güçsüzlük hissi görülebiliyor. Kusma ve aşırı idrarla birlikte vücuttan daha fazla elektrolit kaybı yaşanması da tabloyu ağırlaştırabiliyor.

Sağlıklı bir yaşam için yeterli su tüketmek büyük önem taşısa da uzmanlar, "ne kadar çok su, o kadar iyi" anlayışının doğru olmadığını vurguluyor. Günlük sıvı ihtiyacının yaşa, kiloya, sağlık durumuna, hava sıcaklığına ve fiziksel aktivite düzeyine göre değiştiği belirtilirken, susuz kalmamak kadar aşırı su tüketiminden kaçınmanın da önemli olduğu ifade ediliyor.

Odatv.com

Kaynağa Git

İlgili Haberler