Pochettino'dan Türkiye isyanı: "Sanki biz elendik"
2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu son maçında Türkiye'ye 3-2 mağlup olan ABD'nin teknik direktörü Mauricio Pochettino, maçın ardından çarpıcı açıklamalarda bulundu. Deneyimli teknik adam kaybetmelerine rağmen gruptan lider çıktıklarını hatırlatarak oluşan olumsuz havaya tepki gösterdi.
Kanal 6
16
2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu üçüncü ve son maçında ev sahibi Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Los Angeles Stadyumu'nda karşılaştığı Türkiye'ye 3-2 mağlup oldu. Bu sonuçla Türkiye turnuvaya veda ederken, ABD ise grubu lider tamamlayarak bir üst tura yükselmeyi başardı. Karşılaşmanın ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan ABD Teknik Direktörü Mauricio Pochettino, mağlubiyet sonrası oluşan atmosfere anlam veremediğini belirterek sert eleştirilerde bulundu.
SANKİ BİZ EVE DÖNÜYORMUŞUZ GİBİ BİR HAVA VAR
Müsabakanın ardından medyanın ve kamuoyunun takındığı tavrı eleştiren Mauricio Pochettino, "Türkiye turnuvadan gidiyor, ben mi yanlış anlıyorum ama sanki biz eve dönüyormuşuz da Türkiye turnuvada kalıyormuş gibi bir hava var bunu anlamıyorum" ifadelerini kullandı. Oyuncularının karşılaşmanın tamamında çok iyi mücadele ettiğinin altını çizen deneyimli teknik adam, turnuva favorilerinden Almanya'nın da Ekvador'a kaybettiğini hatırlatarak futbolun içinde bu tarz sonuçların olabileceğine dikkat çekti.
KİMSE BİZİ ZOR GRUPTA BİRİNCİ BİTİRDİĞİMİZ İÇİN KUTLAMADI
Takımının gruptan lider çıktığının unutulmaması gerektiğini vurgulayan tecrübeli çalıştırıcı, sitem dolu sözlerle açıklamalarına şöyle devam etti:
"Şunu unutmamalıyız, bu gruptan birinci çıktık. Bu gruptaki tüm beklentileri iyi yönettik, sonuçta bu bir turnuva. Karşımızda elenmiş bir takım vardı ama olay sadece bundan ibaret değil. Dünya Kupası'na gelmeden önce amacımız turnuvaya gelebilmekti. Sonrasında bir sonraki amacımız grubun içinde birinci olmaktı ki bunu da başardık. Önceliklerimiz vardı, bu maçta da galibiyet istiyorduk ama dengelememiz gereken sakat ve cezalı oyuncular gibi şeyler de vardı ve onları düşünmem gerekiyordu. Şimdi bundan sonraki aşamaya bakıyoruz, hazırız. Kazanamadık ama oyundan memnunum çünkü oyuncularım gayet iyi performans gösteriyor ve gruptan birinci çıkıyoruz. Şu ana kadar kimse bizi zor bir grupta birinci bitirdiğimiz için kutlamadı. Oyuncuları, personeli ve taraftarları tebrik ediyorum, çok zor bir gruptan birinci çıktık."
TARİHE GEÇMEK İÇİN DÜNYA KUPASI'NI KAZANMAK GEREK
Gelecek turlar için olumlu ve memnun olduğunu belirten Pochettino, grupta üç maçı birden kazanmanın o kadar da önemli olmadığını dile getirdi. Kalıcı başarının kupayı kaldırmaktan geçtiğini söyleyen başarılı teknik adam, "İnsan her zaman öğreniyor, bugün pek çok olumlu şey gördük. Pek çok oyuncu sahaya ilk kez çıktı, şu an bence çok daha iyi bir ekibiz. Tarihe geçmek için üç maçı kazanmak değil Dünya Kupası'nı kazanmak gerek. Üç maçı kazanıp kazanamamak o kadar önemli değil, önemli olan bir sonraki aşamaya geçip ilerlemek. Gayet iyi oynadık, derinliği olan bir takım olduğumuzu da ispat ettik ama Türkiye 3 puan aldı" değerlendirmesinde bulundu.
Kaynağa Git