TİM Başkanı Mustafa Gültepe, CNBC-e'nin sorularını yanıtladı.
İhracatçılar olarak ne şart olursa olsun çift rakamları konuşmalıyız. Mali tablolarda son yıldaki program nedeniyle bozulma yaşanıyor.
İSO Başkanı'nın "Sanayici oksijensiz kaldı, acil destek paketi gerekli" açıklamasını değerlendiren Gültepe şunları kaydetti:
"Suyu oluşturan iki hiddojen, bri oksijen. Sanayicinin 2,5 -3 yıl içinde kademe kademe zorlaşan finansmana erişim ve onun dışında rekabetçilik var. Sadece finansmanı ortaya koymak doğru değil. Finansmandan önce fiyat karşınıza geçiyor. Döviz kurunun çok fazla sabit kalması bu sorunu ortaya koydu. Merkez Bankamızın reeskont kredilerinde sıra var. Reeskont kredilerinde iki aylık bir sıra var. Merkez Bankası başkanımızla istişarede bulunuyoruz. Sıkılaştırma politikası var. Sanayi tarafında belki limitler biraz açılabilir. Şu anda ortalama 4,5 milyar TL civarında günlük kullanım söz konusu. Artış için talepte bulunuyoruz, sektörün buna ihtiyacı var. Şu anda en uygun kredi bu. Döviz kullanma taleplerimizin tekrar açılması gerektiğini düşünüyorum. Gittikçe sıkışıyor, sıkıştıkça kaybeden bizler oluyoruz."
"Gevşeme adımları olmalı"
Sıkı para politikasına ilişkin soruyu yanıtlayan Gültepe, "Sıkı para politikasında gevşeme adımları olmalı. Taleplerimiz de var. Bazı sektörler çok daha fazla sıkıntıda. Sorunlar bence ortada dengeli gitmek lazım. Sadece yüksek faiz düşük kur değil de, gerekirse döviz dönüşüm desteğinin farklılaştırılması, yeni desteklerin ortaya konması taleplerimizi aktarıyoruz. Sadece enflasyonu alıp üç yıldan beri inmediği seviyede esneme payı verilip yeni stratejiler olması gerekiyor. Oksijen azaldığı yerde firmalar yaşam mücadelesi vermek zorunda kalır" diye konuştu.