Yaz ayları gelmesine rağmen Eskişehir’de düğün sezonu henüz tam anlamıyla hareketlenmedi. Asıl hareketliliğin temmuz ve ağustos aylarında gurbetçilerin gelişiyle yaşanmasını bekleniyor. Eskişehir Kuyumcular Odası Başkanı Ercan Arıyürek, piyasadaki durgunluğu değerlendirdi, “Vatandaş artık düğünlerde altın takamıyor.” dedi.
Ekonomik gerekçelerle kuyumcu esnafının işlerinin her yıl daha da zayıfladığını ve vatandaşların düğün alışkanlıklarının değiştiğini dile getiren Arıyürek, konuya ilişkin şunları söyledi:
“Satışlarımız her sene bir nebze de olsa düşüyor. Bunun temel sebebi altın fiyatlarının yüksek olması ve vatandaşın gelirinin düşük kalması. Geçmişte 3-4 bilezik alanlar artık bunu ikiye indirdi, alacakları takıları ise olabildiğince inceltti. Eskişehir’de vatandaşlarımızla konuştuğumuzda, davetiye aldıklarında sırf hediye takmamak, mahcup olmamak için düğüne dahi gitmediklerini söylüyorlar. Düğün sahipleri de kendilerine gelen altınların, geçmişte kendi taktıklarının çok altında kaldığını ifade ediyor. Kısacası takı oranlarında yüzde 50’ye yakın bir düşüş var. Artık sadece çok yakınlarsa bilezik, biraz yakınlarsa çeyrek altın, normal durumlarda ise 1 gram altın tercih edilebiliyor.”
KÜRESEL GELİŞMELER ALTINI ETKİLEDİ
Altın piyasasındaki küresel dalgalanmalara da değinen Arıyürek, “İran-Amerika gerilimi ve petrol fiyatlarının yükselmesi bizi etkiledi. Özellikle ABD’nin faiz indirmek bir yana, ‘Faizi daha da yükseltebilirim.’ söylemleri doları güçlendirirken altını biraz düşürdü. Şu an itibarıyla altının gramı 6 bin 200 lira civarlarında seyrediyor.” dedi.
PAZAR GÜNÜ KAPANMA KARARI
Eskişehir’de kuyumcu dükkânlarının pazar günleri artık kapalı olacağını belirten Arıyürek, kararın gerekçelerini şöyle anlattı:
“İlk başta çalışanlarımızın pazar gününü rahat geçirebilmeleri için dükkânların kapalı olmasını talep ettik. Çünkü birkaç arkadaşımız dükkanını açıyordu ve bu durum haksız rekabete yol açıyordu. Cumartesi günü 10 bin 100 liraya sattığımız bir çeyrek altını, pazar günü açanlar 10 bin 500 liraya satıyor ve vatandaşımız zarar ediyordu. Altının acil bir ihtiyaç olmadığını, vatandaşlarımızın bir gün önceden ya da pazartesi günü de alabileceğini belirterek Eskişehir merkez, tüm ilçeler ve AVM’ler dahil olmak üzere pazar günleri dükkânların kapatılması için Valiliğe müracaat ettik. Valiliğimiz talebimizi kabul etti. Şu an sadece pazar günleri esnafımız temizlik yapabilsin diye sabah 07.00 ile 10.00 arasında açık, diğer saatlerde ise tamamen kapalıyız.”
